Pages

Sunday 22 August 2010

Carti si filme

Putin ce m-a impresionat din ultimele 2 carti care le-am citit:D.
Sa incep cu "Lolita" de Vladimir Nabokov, care ma urmarit o perioada, pentru ca vroiam neaparat sa o citesc si uite ca s-a intamplat. Dupa primele pagini citite, nu prea m-a atras, m-a cam lasat masca subiectul: "un barbat matur se indragosteste de o fetita de 12 ani" , primul gand, este vorba de pedofilie, dar citind  pagina cu pagina, mi-am dat seama ca este despre dragoste, spusa si sub alta forma. O dragoste sincera, netinand cont de varsta sau relatiile de rudenie. O dragoste care nu dispare, nu se uita, care se lupta pentru ea, prin toate mijloacele posibile. O dragoste adevarata dincolo de tot ce te inconjoara si te acuza.
O dragoste simpla dar puternica, care dupa paginile citite chiar m-a impresionat.
Acum astept sa vad ecranizarea din 1997 :D
http://www.youtube.com/watch?v=dqMlnnNipIA

A doua carte e "Potretul lui Dorian Gray" de Oascar Wilde.
http://www.youtube.com/watch?v=5eAQWllCHHU
 Inainte sa citesc cartea am vazut filmul, ultima ecranizare din 2009, a fost un film bun, chiar mi-a placut, dar dupa ce am terminat cartea surpriza. Filmul relateaza in jur de 30% din evenimetele petrecute in carte.
Subiectul cartii: "promisiunea sufletului lui Dorian Gray in schimbul tineretii vesnice si incercarea lui de impacare cu propria constiinta reflectata in potretul sau".
Personajul ce m-a impresionat mai tare a fost lordul Henry Wotton, avand o puternica influenta asupra lui Dorian, care il convinge ca singurile valorii care trebuie sa le urmareasca in viata sunt frumusetea si indeplinirea pasiunilor, simturilor. Avand o viziune despre viata, care te-ar putea pune pe ganduri:)).
Ce am descoperit in parcursul paginilor citite a fost, ca se invartea in jurul cercurilor "gay", care nu sunt relatate direct si doar explicit, au fost reusite imbinate prin jocul de cuvinte.

1 comment:

  1. am vazut si ecranizarea la "Lolita" mult mai bun ca si "Dorian GRay"...cuprinde toata cartea, intr-o porportie mare, sa zic 80% :D...merita vazut dar si citita cartea:D

    ReplyDelete